Laporkan Masalah

Competition Analysis of The Worldwide Beauty and Personal Care Industry: Study Case of 14 Multinational Companies from 2013-2022

Elsa Nadia Aryanti, Poppy Ismalina, M.Ec.Dev., Ph.D

2023 | Skripsi | ILMU EKONOMI

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis persaingan di bidang kecantikan dan perawatan pribadi dalam skala global dari tahun 2013 hingga 2022. Perusahaan yang dijadikan sampel dalam penelitian ini terdiri dari 14 perusahaan multinasional yang telah diperdagangkan secara publik. Penelitian ini menggunakan penaksir Generalized Method of Moments sebagai metodologi kuantitatif, menggabungkannya dengan kerangka kerja Structure-Conduct-Performance (SCP), serta analisis kondisi persaingan menggunakan Boone Indicator. Studi ini menemukan bahwa total aset dan kinerja harga saham berpengaruh positif terhadap tingkat profitabilitas, sedangkan beban iklan dan rasio likuiditas ditemukan berpengaruh negatif terhadap tingkat profitabilitas industri. Temuan estimasi tersebut sejalan dengan Indikator Boone yang menunjukkan industri semakin tidak efisien sejak tahun 2021, dengan pasar yang semakin kompetitif, perusahaan incumbent melakukan diversifikasi produknya untuk bersaing dengan pendatang baru. Akibatnya, pengembalian keuntungan rata-rata di industri ini tetap di bawah 10%.

This study aims to analyze the competition in beauty and personal care worldwide from 2013 to 2022. The companies that are sampled in this study consist of 14 multinational companies that have been publicly traded. This study uses the Generalized Method of Moments estimator as the quantitative methodology, incorporating it with the Structure-Conduct-Performance (SCP) framework, along with analyses of the competitive state using Boone Indicator. This study finds that total assets and stock price performance positively influence profitability level, whilst the advertising expenses and liquidity ratio are found to be negatively affecting the industry’s profitability level. The findings on the estimation align with the Boone Indicator that shows the industry has been increasingly inefficient since 2021, with an increasingly competitive market, incumbent firms are diversifying their products to compete against the new entrants. As a result, the average profit returns in this industry remain below 10% rates.

Kata Kunci : Beauty and Personal Care, Generalized Method of Moments, Competition Analysis, Boone Indicator, Structure-Conduct-Performance

  1. S1-2023-429458-abstract.pdf  
  2. S1-2023-429458-bibliography.pdf  
  3. S1-2023-429458-tableofcontent.pdf  
  4. S1-2023-429458-title.pdf