Laporkan Masalah

The Role of Self-Control in Academic Procrastination in Undergraduate Students Attending Online Classes During The Pandemic of COVID-19

SHANIA LAVINA FACHMY, Ammik Kisriyani, S.Psi, M.A.

2022 | Skripsi | S1 PSIKOLOGI

ehadiran COVID-19 memaksa institusi pendidikan beroperasi dalam mode online. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengeksplorasi peran pengendalian diri dalam prokrastinasi akademik pada mahasiswa sarjana yang mengikuti kelas online selama pandemi COVID-19. Ada 303 peserta dari berbagai perguruan tinggi di Indonesia. Dua skala yang digunakan dalam penelitian ini adalah Skala Kontrol Diri Singkat dan Skala Penilaian Penundaan Siswa. Penelitian ini menggunakan Regresi Linier Sederhana untuk menganalisis data. Hasil penelitian menunjukkan peran pengendalian diri berperan dalam prokrastinasi akademik sebesar 22,7%.

The presence of COVID-19 forced educational institutions to operate in an online mode. The aim of this study is to explore the role of self-control in academic procrastination in undergraduate students attending online classes during the pandemic of COVID-19. There are 303 participants from various universities in Indonesia. Two scales are used in this study and they are Brief Self-Control Scale and Procrastination Assessment Scale Students. This study uses Simple Linear Regression to analyze the data. The result shows the role of self-control plays a role in academic procrastination by 22.7%.

Kata Kunci : Pengendalian Diri, Penundaan Akademik, Kelas Online, COVID-19; Self-Control, Academic Procrastination, Online Classes

  1. S1-2022-415921-Abstract.pdf  
  2. S1-2022-415921-Bibliography.pdf  
  3. S1-2022-415921-Tableofcontent.pdf  
  4. S1-2022-415921-Title.pdf