Laporkan Masalah

The Role Of Non-Monetary Rewards in Shaping Employees' Job Satisfaction in Generation Y Employees

AJENG PRAMESWARI J V, Indrayanti, M.Si., Ph.D., Psikolog

2021 | Skripsi | S1 PSIKOLOGI

Abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peranan pemberian kompensasi non finansial terhadap kepuasan kerja karyawan generasi milenial. Penelitian ini diperlukan karena menjaga karyawan milenial dianggap lebih menantang daripada menjaga karyawan generasi lain. Penelitian ini menggunakan metode survey dengan skala yang digunakan yaitu, Skala Kompensasi Non-Finansial dan Skala Kepuasan Kerja. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa kompensasi non-finansial dapat berperan sebesar 77.7% kepada kepuasan kerja (F 506.870, p.0.00 <0.05). Temuan lain dalam penelitian ini adalah adanya perbedaan signifikan dalam rata-rata skor kompensasi non finansial dalam karyawan millenial yang bekerja di instansi pemerintahan dan perusahaan.

Abstract. Retaining millennial employees can be more challenging than retaining other generations employees. Organization is competing to provide facilities that make millennials experience job satisfaction. This study aims to find out the role of non-monetary rewards (NMR) towards job satisfaction (JS). Participants for this research are born from 1980 to 2000 and have worked for 3 months. This study uses a survey method with the scale used, Non-Monetary Reward Scale and Job Satisfaction Scale. The results of this study showed that non-monetary rewards can contribute 77.7% to job satisfaction (F=506.870; p<0.05). Other findings in this research showed that there are significant differences in the average score of NMR in millennials employee working in governmental agencies and non-governmental agencies (t=-2.348, p>0.05).

Kata Kunci : job satisfaction, millennial, non-monetary rewards

  1. S1-2021-408307-abstract.pdf  
  2. S1-2021-408307-bibliography.pdf  
  3. S1-2021-408307-tableofcontent.pdf  
  4. S1-2021-408307-title.pdf